Thursday, March 6, 2014

Bila Iman Bersuara


Kita ni manusia biasa
Nak kata sempurna?
Check balik hati kita
Mungkin ada yang tak kena

Bila dah dikatakan manusia biasa
Tak pernah lepas kan dari melakukan dosa?
Orang yang dipandang mulia juga sama

Apatah lagi yang hina dina
Tapi kerana Maha Penyayangnya ALLAH
DIA tutup aib kita
Itupun masih kita nak sombong kita nak lupa?
 

Bila diri terasa berdosa
Itulah tanda iman mula bersuara
Kita ni dah terlalu lalai dan alpa
Maka kerana CINTAnya ALLAH pada kita
Dia beri rasa
Itulah rasa yang kita rasa
Rasa yang berdosa
Bila iman sudah bersuara
Janganlah kita ignore je
Bukannya apa
Bila dah tak terasa apa-apa
Maksiat pun dirasakan biasa
 


Hati-hatilah
Khuatir daripada Allah cinta jadi murka.
Yakinilah Allah
Beranilah melakukan sesuatu kerana-NYA.
Allah akan beri yang terbaik menurut-NYA.
Walaupun sesekali kita sombong merasakan kita ada segalanya.
Ini hanyalah bait bicara,
Dari si pendosa..
 
 
 
bicaraluqluq: Nak sesuatu yang ALLAH redha, jadi kenalah buat perkara yang Allah redha. Redha Allah tu bukan sekadar kata-kata tanpa makna. ;) .semoga kita sama-sama mendapat iktibar.iloveislamdeepinmyheart.

edited:-bicara seorang hamba Allah-

1 comment:

  1. help but cheap tiffany uk sale smiled, the smile more beauties, let Pazaichuangkou steal look tiffany jewellery uk sale brush the name tiffany jewellery uk sale of scores on a pair of papers, see the students' grades than the last time has been tiffany jewellery uk sale greatly improved not at her dean big swallow, following a burst of fiery, high propped up a tent, seemed eager to find tiffany jewellery uk sale catharsis in Taoyuan. Dean of students suppress your own desires, tiffany london sale walked into the office carrying his hands down the language group.

    ReplyDelete

Copyright© 2016 - 2017 reserved to Abdulwafiy